„Apu vigyázott rám odafentről”

2019. augusztus 3.

Egy új rajtszám #67 és ami mögötte van. A M1RA-ban 15 pontot érő versenyzéssel debütáló Szabó Zsolt nemcsak arról mesélt, ami a pályán történt a TCR Európa-kupa szombati napján Oscherslebenben, hanem annak személyes oldaláról is.

 

Új autó, új csapat, új pálya, új bajnokság, új rajtszám. Túlzás nélkül minden új Szabó Zsolt számára az Európa-kupa oscherslebeni fordulójában, hiszen csak az utolsó pillanatban dőlt el, hogy csatlakozhat a M1RA-hoz ezen a versenyhétvégén.

 

„Háromnegyed éve nem versenyeztem, újra meg kellett szoknom az erőhatásokat és azt, hogy milyen gyorsan történnek a dolgok egy versenyautóban. Az első kilométereimet tettem meg a Hyundaijal egy olyan mezőnyben, amelyben a többség már egy fél szezont végigvezetett. De nemcsak az autóval, hanem a csapattal is össze kell még szoknunk, hogy kialakuljon a »fél szavakból is« állapot” – fogalmazott a 23 éves versenyző.

 

Az említett tényezők tudatában az időmérőn elért 21. helyezését sem csalódásként élte meg, főleg, hogy a második szabadedzés piros zászlói miatt csak a kvalifikáción tudta először tesztelni az új gumis tempót a Hyundai i30 N TCR-rel.

 

„Elsőre nem volt rossz, és ezalatt nem a 21. helyet értem, hanem azt, hogy nyolc tizedre voltam a csapattársamtól. Ráadásul úgy, hogy nem volt egy ideális köröm sem, mert az elsőben forgalomba kerültem, a másodikban és a harmadikban pedig hibáztam. De nem baj, ezeket a hibákat el kellett követnem, hogy ki tudjuk javítani őket. Látom a lehetőséget a fejlődésre, és ennek örülök” – árulta el Zsolt.

 

 

Az időmérőn elért helyezéséhez képest 11 pozíciót javított az első futamon a pályán. Már az első körben előrejött a 12. helyig, és végül tizedikként intették le, de a hivatalos végeredmény szerint nyolcadik lett. A futamot megnyerő Andreas Bäckmant kizárták, miután az autója szélesebb volt a megengedettnél, az eredetileg második Nelson Panciatici pedig 30 másodperces büntetést kapott a Jessica Bäckman elleni szabálytalanságáért. Szabó Zsolt így végül nem 11, hanem 15 pontot szerzett.

 

„Őrült futam volt! A rajt előtt kicsit izgultam, mert csak egy rajtpróbám volt a pénteki szabadedzéseken. Végül jól kaptam el a rajtot, és az első két-három kanyarban jól tudtam helyezkedni. Ezután élveztem, hogy tartani tudtam a lépést Mat’o Homolával és Luca Filippivel. Utóbbit előzni is próbáltam többször, de nem voltam annyival gyorsabb nála, hogy sikerüljön” – emlékezett vissza Szabó Zsolt.

 

„Mi volt a legjobb érzés? Hogy nem törtem össze az autót…” – mosolyodott el.

 

„Régen volt már, hogy ilyen magas szintű sorozatban olyan állapotban hoztam vissza az autót a boxba, amilyenben elindultam vele. Olyan érzésem volt, mintha valaki fentről vigyázott volna rám. Talán nem véletlen, hiszen új rajtszámom van. A 67-es apu születési évszáma, akit sajnos már elveszítettem. Jó érzés azt gondolni, hogy ő vigyázott rám odafentről” – osztotta meg Zsolt.

 

Csak így tovább „a 67-es úton”!

 

Ez történt Luca Engstlerrel

A versenyhétvége előtt az Európa-kupa második helyén álló versenyzőnk számára nem alakultak jól a szombati események Oscherslebenben. Az időmérőn ugyan bejutott a Q2-be, de ott nem tudott mért kört teljesíteni, mert eltört a kormánymű. A csapat nagy munkával megjavította az autót az első futamra, de azon Luca már az első körben kénytelen volt kiállni bal első defekt miatt. A bajnokság negyedik helyéről várja a második németországi versenyt.

 

Az első oscherslebeni futam végeredménye: