Versenyzők
A São Paulóból származó brazil autóversenyző hazájában futamgyőztes volt a Forma–3-ban, majd mindössze 19 évesen a GT kategóriába nyergelt át.
Itt is rögtön megmutatkozott a gyorsasága, hiszen megszerezte a brazil Porsche GT3 bajnoki címét 2017-ben. Azóta a nemzetközi mezőnyben versenyez.
Kiemelkedő eredményei közé tartozik, hogy 2019-ben a Le Mans-i 24 óráson második lett GTE Am kategóriában és összetettben a harmadik helyen végzett a GT World Challenge America versenyen. 2021-ben lett a Romeo Ferraris-M1RA versenyzője az ETCR-ben.
A monacói pilóta vezette először a Giulia ETCR-t 2021 márciusában. Bár napjaink legismertebb monacói autóversenyzője Charles Leclerc, Coletti volt az első, aki futamot tudott nyerni hazai pályán Louis Chiron 1931-es sikere óta – 2013-ban GP2-ben aratott győzelmet Monacóban.
Négy évet töltött az F1 előszobájának számító GP2-ben, amelyben nyolc futamgyőzelmet aratott, majd 2015-ben az IndyCarba került, amelyben második lett az újoncok között, és részt vehetett a legendás Indy 500-on.
Később az endurance versenyek felé fordult, 2016-ban harmadik lett az European Le Mans Seriesben. 2021-ben a Romeo Ferraris-M1RA csapat tagjaként az ETCR-ben indul.
Az olasz pilóta 2003-ban kezdte a versenyzést, és hamar nevet szerzett magának, hiszen két évvel később a Forma 3000 bajnoka lett hazájában, 2008-ban pedig már Forma–1-es tesztlehetőséghez jutott a Hondánál.
Az F1-ből jól ismert Romain Grosjean mögött és a tragikusan elhunyt Jules Bianchi előtt a második helyen végzett a GP2-ben 2011-ben, majd négy évig az IndyCarban indult, és dobogóra is állt Észak-Amerikában.
Az elektromos autókkal is van tapasztalata, hiszen 2017–2018-ban a Forma–E-ben indult, majd a rá következő évtől a túraautózásra váltott, előbb a TCR Europe-ban, majd 2020-ban már a WTCR-ben állt rajthoz, utóbbiban szabadkártyásként.
2021-ben az ETCR-be került, amelyben a Romeo Ferraris-M1RA csapatban indul.
A brit pilóta korábban együléses autókkal versenyzett, megnyerte a brit Formula Renault és F3-as bajnokságokat. Nagyszerű eredményeket ért el endurance versenyeken is: 2014-ben az European Le Mans Series bajnoka lett.
Ugyanebben az évben a dobogón végzett a Le Mans-i 24 órás LMP2-es kategóriájában és megnyerte a Dubai 24 órás versenyt. Már hétszer indult a világ egyik leghíresebb versenyén, a Le Mans-i 24 óráson.
Elektromos autóval 2020-ban debütált, és két top 5-ös helyezést ért el a Jaguar i-Pace eTrophyn Berlinben. 2021-ben már az ETCR-ben szerepel a Romeo Ferraris-M1RA színeiben.
Életében először 2008-ban próbálkozott autós szimulátorral otthon, egy átlagos számítógépen, kizárólag szórakozás céljából. Mostanra Magyarország egyik legsikeresebb szimulátor-versenyzője lett, aki valódi autóban is megállja a helyét.
A játékból úgy lett komoly elfoglaltság, hogy 2010-ben egy online közösség által szervezett szimulátorversenyen egy futamba került a sztárvendégként meghívott Michelisz Norberttel. Az ő története inspirálta arra, hogy valóra váltsa az autóversenyzésről szőtt álmát.
Ez először csak részben sikerült neki. 2015-ben és 2016-ban teljes szezont futott a magyar országos bajnokságban, utóbbi évben a bajnoki címet is megszerezte egy Suzuki Swifttel, de nem tudta folytatni a pályafutását. 2018-ban és 2019-ben mindössze egy-egy hegyi felfutó és ralikrossz versenye volt beugróként.
Közben a szimulátoros karrierjét építgette. 2017-ben az FIA WTCR hivatalos e-sportbajnokságában második, 2018-ban negyedik lett, a rá következő évben pedig csatlakozott a M1RA induló e-sportcsapatához. Ez meghozta az áttörést: a WTCR szimulátorbajnoka lett 2019-ben és 2020-ban is.
Utóbbi évben megnyerte a #NextMichelisz néven zajló szimulátoros tehetségkutatót, amelynek fődíja egy teljes versenyszezon volt a M1RA színeiben. Így térhetett vissza a valódi versenypályákra a Swift Cup Europe-ban 2021-ben – remélhetőleg immáron véglegesen.
Az autók iránti szeretetet egészen kiskorától, a családi légkörrel együtt szívta magába. Édesapja autószerelőként, illetve egykori gokart- és jet-skiversenyzőként is felkeltette az érdeklődését a gépek iránt. A kis Bucsi öt-hatévesen motocrossban versenyzett, de mindvégig az autók vonzották jobban, 2016-ban, nyolc évesen pedig már harmadik lett egy gokartversenyen.
2019-ben a magyar országos gyorsasági bajnokság egyik hungaroringi versenyhétvégéjén keltette fel a teljesítményével Michelisz Norbert figyelmét, így került az akkor 12 éves Bucsi Attila a M1RA csapatához a rá következő évadban.
Nagy mérföldkövet jelentett 2020 a pályafutásában, hiszen az első teljes idényét töltötte a 15 futamból álló Swift Cup Europe nemzetközi bajnokságban, amelynek az elődjében bontogatta a szárnyait egykor Michelisz is.
Bucsi Attila lett a 16 éven aluliaknak kiírt értékelés bajnoka, de abszolútban is aratott hat futamgyőzelmet az 1.6-os kategóriában, ám ezekért az életkora miatt nem kaphatott pontokat. A sikerek azonban egyértelműen rámutattak, hogy 2021-ben az erősebb, 1.4-es kategóriába léphet fel – még mindig csak 13 évesen.
Tizenegy évesen még a kormányt sem érte el rendesen, de már autót vezetett. Nem csoda, hiszen az édesapja hobbiszinten ralizott, és gyakran elkísérte a versenyekre, megszerette az autókat. Több sportággal próbálkozott, úszással, futással, futballal, de a versenyzés volt az, ami igazán érdekelte.
2018-ban, mindössze 12 évesen debütált a Swift Cup Europe-ban, és élete második versenyén rögtön harmadik lett a juniorok között a Salzburgringen. 2019-ben már az év végi második helyet szerezte meg a 16 éven aluliak kategóriájában, majd 2020-ban az első abszolút futamgyőzelmét aratta Brnóban.
A 2021-es évadot már a M1RA színeiben kezdte meg, ugyancsak a Swift Cup Europe-ban, de az erősebb, 1.4 literes autók között.
