Slider

2018

2018-ban a TCR International Series egybeolvadt a túraautó-világbajnoksággal, így megszűnt az a sorozat, amelynek regnáló bajnokcsapata volt a M1RA. Ezzel párhuzamosan önálló bajnokságként kelt életre a TCR Európa-kupa, amelyben a Michelisz-csapat folytatta történetét. Új autóval és új pilótákkal indultak: a Hyundai i30 N TCR-t a világbajnokságból érkező Nagy Dániel vezette a teljes szezonban, aki mellett a TCR Iberia-bajnok Francisco Mora, a TCR Italy-bajnok Nicola Baldan és Michelisz Norbert felváltva kapott szerepet.

Az Európa-kupa rajtja előtt a WTCR hungaroringi hétvégéjén szabadkártyás indulóként debütált a M1RA, és Nagy Dániel a második futamon két világbajnok, Rob Huff és Yvan Muller között a második helyre hozta be a Hyundait. Ezzel az egész szezon legjobb szabadkártyás versenyzője lett a WTCR-ben, és Franciaországban az Európa-kupa idénynyitóján is dobogóra állt – kétszer. Ezután a Hyundaiokat pluszsúllyal, hasmagasság-emeléssel és motorerő-visszafojtással sújtotta a teljesítmény-kiegyenlítő rendszer, így Zandvoortban és Spa-Francorchampsban a pontszerzést is meg kellett becsülni.

19 FUTAM
9 DOBOGÓ
2 GYŐZELEM

A Hungaroringen megismételte a M1RA a 2017-es kettős győzelmet: a második futamot Mora nyerte meg magyar csapattársa előtt. Ezután a portugál pilóta nem tudta folytatni a szezont, de Assenben egy autóval is újabb M1RA-siker született Nagy karrierjének első nemzetközi futamgyőzelmével. Monzában az egy-két hónappal korábbi súlyos versenybalesetéből visszatérő Nicola Baldan csatlakozott a csapathoz, de nem sikerült a pontszerzés. Az olasszal a TCR Italy vallelungai fordulójában is rajthoz állt a M1RA, ahol egy hatodik helyezést ért el Baldan.

Az Európa-kupa spanyolországi szezonzárójára Michelisz érkezett a matematikailag még a bajnoki címért harcoló Nagy segítségére. Barcelonában mindketten dobogóra álltak, és Nagy végül az ötödik helyen zárta a rendkívül szoros bajnokságot, a M1RA pedig negyedik lett a csapatok versenyében. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetségtől 2017 után 2018-ban is Bári Dávid vehette át az év csapatának járó díjat.

 


Versenyzők

 

Nagy Dániel

17 futam
7 dobogó
1 győzelem

Francisco Mora

8 futam
1 dobogó
1 győzelem

Nicola Baldan

4 futam
0 dobogó
0 győzelem

Michelisz Norbert

2 futam
1 dobogó
0 győzelem

Versenynaptár

WTCR
Magyarország
Hungaroring

2018. április 28-29.
Eredmények

1. futam: Nagy Dániel 7.
2. futam: Nagy Dániel 2.
3. futam: Nagy Dániel 6.

TCR Európa-kupa
Franciaország
Circuit Paul Ricard

2018. május 5-6.
Eredmények

1. futam: Nagy Dániel 2., Francisco Mora 21.
2. futam: Nagy Dániel 3., Francisco Mora 4.

TCR Európa-kupa
Hollandia
Circuit Zandvoort

2018. május 20-21.
Eredmények

1. futam: Nagy Dániel 7., Francisco Mora 9.
2. futam: Francisco Mora 8., Nagy Dániel 11.

TCR Európa-kupa
Belgium
Circuit de Spa-Francorchamps

2018. június 9-10.
Eredmények

1. futam: Nagy Dániel 8., Francisco Mora -
2. futam: Nagy Dániel 6., Francisco Mora 10.

TCR Európa-kupa
Magyarország
Hungaroring

2018. július 7-8.
Eredmények

1. futam: Nagy Dániel 3., Francisco Mora -
2. futam: Francisco Mora 1., Nagy Dániel 2.

TCR Európa-kupa
Hollandia
TT Circuit Assen

2018. augusztus 18-19.
Eredmények

1. futam: Nagy Dániel 1.
2. futam: Nagy Dániel -

TCR Olaszország
Olaszország
ACI Vallelunga Circuit

2018. szeptember 15-16.
Eredmények

1. futam: Nicola Baldan 6.
2. futam: Nicola Baldan 15.

TCR Európa-kupa
Olaszország
Autodromo Nazionale Monza

2018. szeptember 22-23.
Eredmények

1. futam: Nicola Baldan 11., Nagy Dániel –
2. futam: Nagy Dániel 12., Nicola Baldan 17.

TCR Európa-kupa
Spanyolország
Circuit de Barcelona-Catalunya

2018. október 20-21.
Eredmények

1. futam: Michelisz Norbert 3., Nagy Dániel 7.
2. futam: Nagy Dániel 2., Michelisz Norbert 4.

autó

 

Hyundai i30 N TCR

ERŐFORRÁS
Keresztben beépített turbófeltöltött soros 4 hengeres belső égésű motor
Elrendezés: hengerfejben elhelyezett két vezérműtengely és 16 szelep
Hengerűrtartalom: 1998 cm3
Furat x löket: 86 x 86 mm
Max. teljesítmény: 340hp @ 6600 rpm
Max. forgatónyomaték: 460nm @ 3200 rpm
Olajozás: nedves karter

ERŐÁTVITEL
Elsőkerékhajtás
Sebességváltómű: X-trac 6 sebességes szekvenciális sebességváltómű kormány mögötti váltófülekkel
Tengelykapcsoló: többtárcsás szinter
Kiegyenlítőmű: többlemezes önzáró differenciálmű állítható előfeszítéssel

FUTÓMŰ
Első futómű: McPherson gólyalábak, spirálrugók, gázzal töltött lengéscsillapítók, stabilizátor
Hátsó futómű: 4 lengőkaros multilink futómű, spirálrugók, gázzal töltött lengéscsillapítók, stabilizátor
Kormányzás: elektromos rásegítésű fogasléces kormánymű

FÉKEK
Kétkörös hidraulikus fékrendszer
Első fékek: 4 dugattyús féknyergek, 380mm-es léghűtéses acéltárcsák
Hátsó fékek: 2 dugattyús féknyergek, 278mm-es acéltárcsák

MÉRETEK
Hossz: 4450 mm
Szélesség: 1950 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Minimumtömeg: 1265 kg pilótával együtt