December 14-én rendezik a WTCR Esports élő szimulátoros döntőjét Kuala Lumpurban, amelyre két M1RA-versenyző is kijutott. Az online szezon bajnoki címét megszerző Báldi Gergővel már készítettünk interjút korábban, most pedig csapatunk másik utazójával, Nagy Dáviddal beszélgettünk. Többek között szóba került Kimi Räikkönen, a technikai hibák, a finálé előtti autócsere és a Michelisz-faktor is.
Jövő héten utaztok Malajziába Báldi Gergővel. Tízes skálán mennyire vagy már izgatott?
Tizenkettő? Még repülőn sem ültem soha életemben, úgyhogy minden szempontból nagy élmény lesz. Kicsit ideges is vagyok, hogy kezdésnek rögtön egy 16 órás úttal indítok, de nagyon várom már, és nemcsak a versenyt, hanem hogy világot láthatunk. Ahogy láttam a programot, lesz szabadidőnk, úgyhogy biztos nézelődünk majd a városban.
Van már tapasztalatod az élő szimulátoros döntőkről, hiszen az év első felében már a M1RA támogatásával indultatok egy németországi GT-versenyen.
Igen, és elég jól is szerepeltünk, hiszen Gergővel együtt a negyedik helyen zártunk, és nagyon közel voltunk a dobogóhoz. Nekem tulajdonképpen az jelentette a visszatérést, mert előtte nagyobb szünetet tartottam a szimulátorozásban. Ez a verseny aztán visszahozta az önbizalmamat, és utána jött a lehetőség, hogy a M1RA-ban folytassuk a WTCR e-sport bajnokságában is.
Miért szüneteltetted a versenyzést előtte?
2010-től a Virtual SimRacingben indultam, főként hazai bajnokságokban, és egész jól ment, úgyhogy amikor 2017-ben indult a WTCC szimulátoros idénye, ott is próbára tettem magam. Volt dobogós helyezésem is, de nem tudtam befejezni a szezont egy technikai hiba miatt, így végül csak tizedik lettem. Az egyik futam rajtjánál elromlott a fék a pedálomon, ami miatt a harmadik helyről indulva két versenyzőt is kilöktem. Ez eléggé megviselt, féltem attól, hogy mi van, ha újra megtörténik, ezért a 2018-as szezont ki is hagytam, aztán Gergő vett rá a folytatásra idén februárban.

Technikai problémákkal az idei online szezonban is küszködtél…
Sajnos két kellemetlen eset is történt. A Slovakia Ringen a negyedik helyről nem tudtam elindulni, a makaói első futamos dobogó után pedig a másodikat kellett kihagynom. Mindkétszer ugyanaz a hiba történt, lefagyott a szoftver a gépemen. Kapcsolatba léptünk a RaceRoom oldaláról a fejlesztőkkel is, de azóta sem jöttünk rá arra, hogy mi lehetett a gond, hiszen arra én is nagy figyelmet fordítok, hogy a gépemet folyamatosan fejlesszem és karban tartsam, pontosan az ilyen problémák elkerülése végett.
Rengeteg potenciálisan megszerezhető pontot veszítettél ezzel a két szerencsétlen esettel, és emiatt az utolsó fordulóban izgulni kellett, hogy odaérsz-e a malajziai repjegyet szerző top 8-ba. Mennyire voltál bosszús, hogy kis híján egy ilyen banánhéjon csúsztál el?
Az első eset után még nyugodt voltam, mert akkor még viszonylag sok futam volt hátra a bajnokságból. De Makaó már az utolsó előtti verseny volt, és akkor nehezen viseltem, hogy újra így jártam. Gergőék próbáltak lelket önteni belém, hogy ne aggódjak, a szezonzárón mindent megtesz a csapat azért, hogy ketten utazhassunk Malajziába. Egész pontosan azt mondták, nincs olyan opció, hogy ne sikerüljön.
Végül a nyolcadik helyet szerezted meg az online szezon végén, így bekerültél az élő döntő mezőnyébe, ahová Gergő bajnokként utazik. Mennyire voltál elégedett a végeredménnyel?
Szezon előtt az volt a legfontosabb célunk, hogy legalább egyikőnk, de ha lehet, akkor két M1RA-s is kijusson Malajziába. Ezt sikerült teljesítenünk, úgyhogy én maximálisan elégedett vagyok a szezon eddigi részével, pláne, hogy Gergő az online bajnoki címet is behúzta. Reméljük, ezt követi egy újabb hamarosan.
Milyen esélyeket adsz magatoknak?
Ismeretlen lesz a technika, azaz maga szimulátor és pár ezer kilométerrel arrébb leszünk, de a tesztek alapján, amiket itthon végeztünk az elmúlt hetekben, azt mondom, hogy szeretnénk az elejében küzdeni Malajziában is.

Fontos tudni, hogy volt lehetőségetek autót cserélni az élő döntő előtt, és te éltél ezzel. Gergő maradt a Hyundainál, de te Audit vezetsz majd. Miért döntöttél így?
Malajziában alapbeállításokkal kell menni mindannyiunknak, és ebben a formában nem éreztem magam annyira jól a Hyundaiban a teszteken, ráadásul a frissen kiadott BoP sem kedvez a márkának. Gergőnek jobban ment vele, ezért ő nem változtatott, de nekem a teszteken az Audi jobban feküdt, és azt gondoltuk, hogy az eredmény az elsődleges, ezért cseréltem autót.
Ki fertőzött meg az autósporttal?
Gyerekkoromban vasárnaponként mindig a mamánál ebédeltünk, és a nagybátyám nézte a Forma–1-et, neki köszönhetően lettem ennek a rabja úgy négy éves korom óta. Kimi Räikkönennek szurkoltam, és ő a kedvencem a mai napig. Egy idő után más sorozatokat is elkezdtem követni, így a ralit és persze a túraautózást is. A WTCC-re 2006–2007 környékén kattantam rá, még a régi BMW-s, Alfa Romeós időkben.
Ha minden jól megy, Michelisz Norbi bajnoki címét is kiszurkolhatjátok Malajziában…
Hihetetlenül motiváló, hogy élőben láthatjuk pályafutása egyik nagy, talán az eddigi legnagyobb pillanatát. Már az is óriási megtiszteltetés volt, hogy a M1RA-ban az ő csapatát képviselhetem, az pedig, hogy ugyanazon a hétvégén, ugyanabban az országban és ugyanúgy a WTCR zászlaja alatt szerezhetnénk bajnoki címet, mint ő, szavakkal leírhatatlan érzés. De ne szaladjunk ennyire előre… Egy biztos, Norbihoz hasonlóan Gergővel mi is mindent megteszünk azért, hogy olyan eredményt érjünk el Malajziában, amire büszkék lehetünk.
