A M1RA két szimulátorosa, Báldi Gergő és Nagy Dávid képviseli Magyarországot a WTCR Esports 25 ezer eurós összdíjazású malajziai élő döntőjében. Összegyűjtöttünk mindent, amit tudni kell a szombati fináléról!
Miközben Michelisz Norbert Magyarország történetének első világbajnoki címmel felérő autósportos győzelméért harcol Malajziában, ugyanott és ugyanúgy a WTCR zászlaja alatt a M1RA két e-sport versenyzője is a bajnoki címet veszi célba. Báldi Gergő és Nagy Dávid az online szezonban elért első, illetve nyolcadik helyezésével kvalifikálta magát a 13 fős döntőbe, amelyet Kuala Lumpurban, a WTCR szezonzárójának szombati szünnapján rendeznek.
Két magyar a világ legjobbjai között
A döntő 13 fős mezőnye a hét versenyhétvégéből álló WTCR Esports online szezon nyolc legjobbjából (innen kvalifikálta magát a két M1RA-versenyző), valamint az oroszországi, ázsiai és amerikai selejtezők öt kijutójából állt össze. Íme a rajtlista:
Ayman Aqeem (malajziai / Love Livers! Malaysia Motorsport)
Kirill Antonov (orosz / RRT Russland)
Báldi Gergő (magyar / M1RA Esports)
Bence Bánki (szlovák / SDL eSports by Logitech G)
Kuba Brzezinski (lengyel / Williams Esports)
Florian Hasse (német / EURONICS Gaming)
Jack Keithley (brit / Williams Esports)
Moritz Löhner (német / Williams Esports)
Emanuel López (argentin / Independent)
Andika Rama Maulana (indonzéziai / GT-Sim.ID eSport)
Nagy Dávid (magyar / M1RA Esports)
Egor Ogorodnikov (orosz / RRT Russland)
Nikodem Wisniewski (lengyel / Williams Esports)
Az egyik M1RA-s autót cserélt a döntőre
Az élő döntőben TrackTime 3Motion szimulátort használnak a pilóták, a verseny platformját pedig ugyanúgy a RaceRoom biztosítja, mint az online szezonban, azonban a beállításokat itt már nem hangolhatják a pilóták, mindenki alapbeállítással versenyez majd. Volt lehetőség az élő döntő előtt autót cserélni, amivel a M1RA-színeiben induló Nagy Dávid élt, és Hyundai i30 N TCR-ről Audi RS3 LMS-re váltott. Az online szezon bajnoka, Báldi Gergő maradt a Hyundainál annak ellenére is, hogy a márka kedvezőtlen BoP-t kapott a fináléra. Talán ennek is betudható, hogy rajta kívül csak egyvalaki, az orosz Kirill Antonov választotta a dél-koreai autót.
Szimpatikus pályákon kell menni, de…
Három időmérőből és három futamból áll a döntő, melyeket három különböző pályán teljesít a mezőny, sorrendben a Hungaroringen, a Slovakiaringen és Szepangban. Magyar szemmel az első kettő szívünknek kedves pálya a valóságból, ám hozzá kell tenni, hogy az online szezon során nem ezeken voltak a legeredményesebbek a M1RA versenyzői. Bár Nagy Dávid a Hungaroringen szerezte meg a csapat történetének első e-sportos dobogóját, ő a 7. és a 3. helyen, Báldi pedig a 8. és az 5. pozícióban végzett, aminél később sokkal jobbat is tudtak.
A Slovakiaringen az egész szezon legrosszabb eredménye jött össze: Báldi 14. és 12. lett, Nagy pedig az időmérő után nem tudta folytatni technikai hiba miatt. Ellenben a szepangi online szezonzárón jelentős sikereket ért el a csapat: az első futamon Dávid nyert, Gergő harmadik lett, a másodikon pedig a 7. és a 10. helyen végeztek. Ezzel Báldi megszerezte az online bajnoki címet, Nagy pedig az élő döntőre való belépőt érő összetettbeli nyolcadik pozíciót.
Báldi: ez egy soha vissza nem térő kaland!
„Elképesztően izgatott vagyok, hogy ugyanazon a hétvégén és ugyanabban az országban vehetek részt a WTCR e-sport döntőjében, mint a valódi pilóták. Ez az egy soha vissza nem térő kaland nekem, főként, hogy élőben láthatom Michelisz Norbit küzdeni a bajnoki címért. A saját esélyeimet illetően nem gondolom, hogy én lennék a legnagyobb favorit, hiába lettem online bajnok. Ez egy teljesen más történet lesz fix beállításokkal és új felszereléssel, szóval arra koncentráltam, hogy a lehető legjobban felkészüljek, mert szeretném a maximumot kihozni a csomagból. Hihetetlenül szoros küzdelemre számítok” – osztotta meg várakozásait Báldi Gergő.
A vele készült nagy interjúnk itt olvasható.
Nagy: szeretnénk az elejében küzdeni!
„Malajziában alapbeállításokkal kell menni mindannyiunknak, és ebben a formában nem éreztem magam annyira jól a Hyundaiban a teszteken, ráadásul a frissen kiadott BoP sem kedvez a márkának. Gergőnek jobban ment vele, ezért ő nem változtatott, de nekem a teszteken az Audi jobban feküdt, és azt gondoltuk, hogy az eredmény az elsődleges, ezért cseréltem autót. Ismeretlen lesz a technika, azaz maga szimulátor, de a tesztek alapján, amiket itthon végeztünk az elmúlt hetekben, azt mondom, hogy szeretnénk az elejében küzdeni Malajziában is” – fogalmazott Nagy Dávid.
A vele készült nagy interjúnk itt olvasható.
Élő közvetítés a M1RA közösségi felületein
Az időmérők 15, a futamok 25 percesek lesznek. A pontozás a következőképpen alakul: 1. – 25 pont, 2. – 20 pont, 3. – 16 pont, 4. – 13 pont, 5. – 11 pont, 6. – 10 pont, 7. – 9 pont, 8. – 8 pont, 9. – 7 pont, 10. – 6 pont, 11. – 5 pont, 12. – 4 pont, 13. – 3 pont. Lesz egy VIP-futam is, amelyen azok a WTCR-pilóták mennek, akiknek az autóját használják az e-sport versenyzők a döntőben. Így többek közt Michelisz Norbert is rajthoz áll, akinek az 5-ös számú Hyundaiát Báldi Gergő vezeti szimulátoron.
Az élő közvetítéseket a M1RA Facebook-oldalán és a M1RA Esports Facebook-csoportban lehet majd nézni.
December 14., szombat (magyar idő szerint)
9:15 – Első időmérő, Hungaroring
9:30 – Első futam, Hungaroring
10:20 – VIP-futam Michelisszel és a WTCR-pilótákkal
11:00 – Második időmérő, Slovakiaring
11:15 – Második futam, Slovakiaring
12:35 – Harmadik időmérő, Szepang
12:50 – Harmadik futam, Szepang
