Defekt után is bravúrosan helytállt Bucsi Attila

2024. augusztus 8.

Bucsi Attila erős pontszerző helyezésekkel, a negyedik és a hatodik pozícióban zárta a csehországi versenyhétvégét a TCR Eastern Europe-ban. Ezúttal is nagy bravúrt hajtott végre, a második futamon egy defekt miatt a bokszutcából, gumicsere után kellett a mezőny után rohannia, és innen is felzárkózott az élbolyhoz. Dobogón Mostban „csak” a junior kategória győzteseként állt Bucsi, de figyelembe véve a nehéz körülményeket amondó, hogy kihoztuk a lehetőségeinkből, amit lehetett, és továbbra is tartja magát a bajnokság második helyén.

Bizakodva utazott Bucsi Attila Mostba, ahol korábban ugyan még nem versenyzett, de szimulátorról és különböző közvetítésekből már jól ismerte a pályát. Ráadásul az előző, szlovákiai fordulóhoz képest enyhült a büntetősúly ránk nehezedő nyomása, igaz még ezzel együtt is tíz kilóval nehezebb volt Bucsi Hyundai i30 N TCR-je, mint a bajnoki éllovas Mato’o Homola Elantrája.

A változékony időjárás miatt nehéz volt megtippelni a pálya állapotát, illetve annak változását. Ez ilyenkor kicsit oroszrulett, és most mi kerültünk a rossz oldalra. Nem voltak adottak a körülmények a gyorsabb köridő teljesítésére, így a hetedik helyre sikerült kvalifikálni. Ez önmagában nem tragédia, a top 10-ben lenni mindig erős eredmény, de az előző három fordulóban Bucsi sorrendben a második, az első és a negyedik volt az időmérőn, így most is az volt a cél, hogy a mezőny legelejében legyen.

– A nehéz és rosszul sikerült időmérő után a kármentés volt a cél, és úgy gondolom, hogy a lehetőségeinkből mindent kihoztunk – vélekedett Bucsi Attila arról, hogy az első futamon három helyet sikerült előrelépni a hetedikről, így a negyedik pozícióban intették le, ami egyben azt is jelentette, hogy ő volt a junior kategória győztese.

Vasárnap a fordított rajtrácsos futammal folytatódott a hétvége, amelyen újra a hetedik helyről rajtolhatott a M1RA versenyzője. Jól kezdődött a futam, de egy defekt miatt ezúttal az is bravúr volt, hogy összejött az újabb erős pontszerzés. Mi történt?

– A második futamon az első két kanyar után már előrébb jöttem néhány pozícióval, ezután sajnos a még az első körben defektet kaptam egy kontakt után, így a bokszutcába kellett hajtanom, hogy új bal első gumit kapjak – mesélte Bucsi. – Mivel a pályán safety car volt, ezért még azelőtt visszaértem a mezőny elé, hogy ők leköröztek volna. Az újraindítás után nem maradt már sok idő, és a hatodik helyig sikerült felküzdenem magam.

Bucsi Attila összesen húsz pontot gyűjtött Mostban, amivel megőrizte a második helyét a bajnokságban, igaz a hátránya 26 pontosra nőtt a címvédő, első helyezett Homola mögött.

– Összességében sokkal erősebb hétvégében reménykedtünk, de a motorsport kiszámíthatatlan és néha igazságtalan, a lényeg, hogy mi kihoztuk a lehetőségeinkből azt, ami tőlünk telhető volt. Köszönöm a csapat munkáját ezen a hétvégén is! A nehézségek ellenére minden pillanatát élvezem annak, hogy velük dolgozhatok – fogalmazott Bucsi Attila.

A TCR Eastern Europe jelenlegi idényéből még két forduló van hátra, legközelebb a szeptember 6-8-i hétvégén Brnóba látogat a mezőny, ahol tavaly Bucsi időmérős és futamgyőzelemmel debütált és robbant be 16 évesen a TCR-kategóriába.