A Slovakiaringre látogat a TCR Eastern Europe mezőnye az előttünk álló hétvégén (június 7-9.) a bajnokság harmadik fordulójában. A M1RA 16 éves versenyzője, Bucsi Attila az előző hétvége legjobbjaként a mezőny legnehezebb autójával áll rajthoz, de ezt ő nem akarja kifogásnak használni, a nehézség ellenére is bízik abban, hogy tovább közelíthet az éllovashoz.
Bucsi Attila eddig nagyszerű idényt fut a TCR Eastern Europe-ban, hiszen mindkét időmérőn az első sorba kvalifikálta magát, a Balaton Parkon és legutóbb a Red Bull Ringen is futamgyőzelmet aratott. Mindkétszer lehetett volna ez két-két győzelem is, de előbb egy vitatott büntetés akadályozta meg ebben, Ausztriában pedig az, hogy nekimentek, bár a komolyan megsérült autóval is dobogóra állt.
– Annak ellenére, hogy eddig rajtunk kívülálló okok miatt nem tudtuk egyik hétvégén sem maximalizálni pontok tekintetében a lehetőségeinket és ez az eddigi legtöbb hullámvasutazást hozó szezonom, hihetetlenül élvezem – árulta el Bucsi Attila. – Talán soha nem voltam még ennyire motivált, mint idén, a bajnokság tétje is nőtt, aminek minden pillanata felvillanyoz.
A Red Bull Ringen abszolút dominálta a mezőnyt, megnyerte az időmérőt, a két futamon pedig az említett ütközés ellenére is a harmadik, majd a hetedik helyről rajtolva pedig az első helyen ért célba. Ezzel Bucsi gyűjtötte a legtöbb pontot, ami meglátszik a büntetősúlyok változásain a Slovakiaringre. A magyar versenyző autója lesz a legnehezebb a mezőnyben 1335 kilóval, így a két legnagyobb riválisa, Mat’o Homola és Adam Kout is harminc kilóval könnyebb lesz nála.
– Ez minden bizonnyal hátrányt fog jelenteni az egész hétvégén, de alapvetően nem aggódom miatta – reagált Bucsi. – Szerintem a Slovakiaring olyan pálya, ahol az időmérőn ennek ellenére is gyorsak lehetünk, a legnagyobb kihívás az lesz, hogy a futamon hogyan tudom majd életben tartani a gumikat egy olyan mezőnyben, amelyben a második legnehezebb autó is 30 kilóval könnyebb lesz nálam.
Bucsi ugyanakkor bízik benne, hogy a Slovakiaring fekszik a vezetési stílusának, ráadásul TCR-autóval eddig messze itt ment a legtöbbet a korábbi teszteknek köszönhetően, tehát tapasztalata is van.
– A büntetősúly ellenére is azt gondolom, hogy a cél újra a legtöbb pont megszerzése – jelentette ki Attila. – Ez a Red Bull Ringen sikerült, ott közeledtem a bajnokság éllovasához. Jó lenne megint pole pozíciót szerezni, és végre az első futamot is megnyerni, ami idén eddig nem sikerült, habár mindkétszer vezettem őket.
Két forduló után Bucsi a második helyen áll a TCR Eastern Europe-ban, hátránya mindössze két pont az éllovas Homola mögött, a harmadik Kout pedig hétpontos távolságból követi őt.