Nyolc hét szünet után folytatódik a TCR Eastern Europe, amelyben a M1RA még mindig csak 16 éves autóversenyzője, Bucsi Attila győzelmével ért véget a legutóbbi futam Szlovákiában. Az előttünk álló hétvégén Csehországba látogat a kelet-európai bajnokság mezőnye, a nyári szünetben a Goodwood Festival of Speeden feltöltődő és Kresz-vizsgát teljesítő Bucsi pedig újabb sikerre hajt.
Eddig három versenyhétvégén három futamgyőzelmet aratott Bucsi Attila a TCR Eastern Europe jelenlegi idényében, aminek köszönhetően a bajnokság második helyén áll, és a hátránya mindössze hat pont a rutinos címvédő, Mat’o Homola mögött.
Csehországban, Mostban folytatódik a szezon, Bucsi pedig feltöltődve, sikerre éhesen várja az előtte álló kihívást. – Kipihentem magam a nyári szünet alatt, aminek az egyik fénypontja a Goodwood Festival volt, amelyre édesapámmal látogattam el. Egyszer már voltunk kint együtt 2018-ban, de akkor még kisebb voltam, most már más szemmel néztem az autókat. Életre szóló apa-fiú programok ezek, a versenyautók mennyisége és minősége pedig elképesztő volt – mesélte Bucsi, aki tehát az elmúlt nyolc hetet sem bírta ki benzingőz nélkül.
Volán mögött is ült, hiszen elkezdte a jogosítvány megszerzésének folyamatát, a Kresz-vizsgát teljesítette, már gyakorlati órái vannak, vizsgázni azonban csak a 17. születésnapja után tud, így néhány hetet még várnia kell. Addig marad a versenypálya, konkrétan Most és most.
– Még nem voltam Mostban, de annyit láttam már a pályát, hogy olyan érzésem van, mintha már jártam volna ott – árulta el Bucsi. – Szimulátoron már 2019-ben vezettem rajta egy DTM-bajnokságban, és az elmúlt napokban felelevenítettem a vonalvezetést. Régebben követtem a Superbike-világbajnokság futamait, és sok versenyt láttam tévében Mostban.
Az esélyeket illetően Bucsi kedvezőbb helyzetben van, mint legutóbb a Slovakiaringen, ahol harminc kilóval nehezebb volt az autója, mint az éllovas Homoláé a büntetősúlyok miatt, most viszont “csak” tíz kilóval lesz nehezebb.
– A pálya vonalvezetése is tetszik, Most karakterisztikája hasonló, mint a Red Bull Ringé, ami az egyik kedvencem, ráadásul a pluszsúlyok tekintetében is úgy állunk, mint az osztrák versenyen. Ebből kiindulva arra számítok, hogy az időmérőn gyorsak lehetünk, hiszen a Red Bull Ringen meg tudtam szerezni a pole pozíciót – bizakodott Attila.
Bár a tempója eddig is megvolt, az első futamokkal az első három fordulóban meggyűlt a baja, és a győzelmeit mindhárom alkalommal a fordított rajtrácsos versenyeken aratta. – Ha minden jól megy, szeretném, ha végre megtörne az első futamos átok, és végre azon is összejönne egy igazán jó eredmény – tűzte ki a célt Bucsi.
A csehországi versenyhétvége programja:
Péntek:
15.40 – Szabadedzés
Szombat:
10.10 – Időmérő
14.30 – Első futam
Vasárnap:
12.35 – Második futam