A Pure ETCR nemcsak azért más, mert elektromos autók szerepelnek benne, hanem a lebonyolítás is eltér a megszokottól. Bemutatjuk, hogy néz ki egy versenyhétvége a vadonatúj túraautó-bajnokságban!
Szembetűnő különbség a hagyományos motorsport bajnokságokhoz képest, hogy nincsen időmérő. A szabadedzések után egy véletlenszerű sorsolás határozza meg a versenyhétvége további menetét a csapatok és pilóták számára.
A sorsolás
A 12 versenyzőt véletlenszerűen két – A és B – csoportba sorsolják, amelyekben egyaránt hatan-hatan vesznek részt. A két csoport versenyzői egymástól elkülönítve teljesítik a versenyhétvége hátralevő részét. Mindhárom csapat autóin két-két pilóta osztozik, így a pár egyik tagja automatikusan az A, a másik pedig a B csoportba kerül.
Miután megtörtént a két csoport tagjainak meghatározása, a csoportokat további két futamra osztják három-három résztvevővel, és ezen a ponton azt is meghatározzák, ki melyik helyet foglalja el a rajtvonalon. Mindegyik futamban kisorsolnak egy versenyzőt, akinek lehetősége van felcserélni a rajthelyét valamelyik ellenféllel.
Ezután egy véletlenszerűen kiválasztott csapat elnyeri a Golden Ticketet. Ez feljogosítja arra, hogy felcserélje a versenyzői egyikének a rajthelyét, vagy megcserélje a párok tagjait az egyes futamokban.
Első forduló
Mindkét csoportban két futamot rendeznek három-három autóval, és ezek nem tartanak tovább 15 percnél. Az állandó teljesítmény 300kW, amelyen kívül minden versenyzőnek egyszer lehetősége van 20-60 másodpercig a maximális 500 kW-ra növelni az autó teljesítményét. Ez csak előzésre használható, az élen haladó nem élhet vele.
Második forduló
Mindkét csoportban három futamot rendeznek két-két autóval. Csoportonként az első forduló két futamának győztesei küzdenek meg egymással, s ugyanígy a második, illetve a harmadik helyezettek. Ezek a futamok legfeljebb 12 percesek, 450kW állandó teljesítmény áll rendelkezésre, de nincs plusz lendület.
Harmadik forduló
Időfutam a maximális 500kW teljesítmény felhasználásával. Egy vagy két körig tart a pálya hosszától függően. Mindkét csoport leggyorsabb versenyzője megszerzi a pole pozíciót a szuperdöntőre.
Szuperdöntő
Csoportonként egy, legfeljebb húsz perces futam hat-hat résztvevővel, amelyeknek mindegyike megszerezheti a Forduló Királya címet. Az autók megengedett állandó teljesítménye 300kW, de lehet élni az 500kW-os plusz lendület előnyével előzéshez.
Pontozás
Első forduló: 15-10-4 pont a futamok első három helyezettjeinek.
Második forduló: 12–6 pont a futamok első két helyezettjeinek.
Harmadik forduló: Nincs pontosztás.
Szuperdöntő: 50–42–35–27–20–15 a futamok első hat helyezettjeinek.
A legtöbb pontot szerző versenyző lesz a Forduló Királya, a szerzett pontok pedig beleszámítanak a bajnokság végeredményébe.