A pálya, amelyen Bucsi Attila 100 százalékos

2024. május 16.

Bucsi Attila a bajnokság második helyéről várja a TCR Eastern Europe idei második fordulóját, amelyet e hétvégén, május 17. és 19. között rendeznek a Red Bull Ringen. Az osztrák pályát a M1RA 16 éves autóversenyzője nagyon kedveli, amire jó oka van: Bucsi eddig az összes időmérőt és az összes futamot megnyerte, amelyen valaha indult a Forma–1-ből is ismerős körön.

Nagyszerűen alakult eddig Bucsi Attila szereplése a TCR kelet-európai bajnokságában, amelyben két versenyhétvégén indult, először a tavalyi szezonzárón Brnóban, majd az idei idénynyitón a Balaton Parkon, és mindkétszer futamgyőzelmet aratott. A legutóbbi magyarországi versenyen Bucsi már nem újoncként állt rajthoz, és az újabb kiemelkedő teljesítményével bizonyította, hogy nem a levegőbe beszélt, amikor a bajnoki címet tűzte ki célnak az idei évre.

Az első forduló után jól áll a M1RA 16 éves versenyzője: Bucsi jelenleg második a bajnokságban, és a hátránya mindössze hét pont a TCR Eastern Europe címvédője, a tavalyi bajnok és mostani éllovas Mat’o Homola mögött.

– Az első hétvége jól sikerült, ami alapján továbbra is a bajnoki cím a cél, ehhez pedig az kell, hogy minden fordulóból kihozzuk a maximumot a pontok tekintetében – jelezte Bucsi Attila. – Annak örülnék, ha a Red Bull Ringen sikerülne csökkenteni a hátrányomat, vagy ideális esetben akár el is tüntetni azt.

Bucsit szép emlékek fűzik az osztrák pályához, hiszen a Swift Cup Europe-ban 2021-ben és 2022-ben is mindent megnyert ott: mindkét időmérőt és az összes futamot.

– Még nem volt olyan, hogy nem az első lettem a Red Bull Ringen, ami természetesen jó érzés és önbizalmat ad a hétvége előtt – fogalmazott a M1RA versenyzője. – De nem csak ezért szeretek visszajárni erre a pályára, hanem azért is, mert gyönyörű környezetben van, az infrastruktúra is kiváló, szerintem az egyik legjobb versenyhelyszín egész Európában. Maga a kör nem túl hosszú, de dinamikus a ritmusa, amit kifejezetten élvezek. Az pedig a tévéből nem is jön át, milyen nagy szintkülönbségek vannak rajta, a célegyenesből látszik csak igazán, hogy az első kanyar már mennyire feljebb van.

A szintkülönbségek miatt is lehet jelentősége annak, hogy Bucsi tíz kilóval közelebb kerül az éllovas Homolához, aki az első forduló legjobbjaként 40 kiló pluszsúlyt kapott, a magyar versenyző pedig a második legjobbként 30-at. Összességében azonban még így is a szlovák autója lesz tíz kilóval könnyebb, hiszen az általa használt Hyundai Elantra N TCR alapsúlya (1275 kg) kisebb, mint Bucsi autójának, a Hyundai i30 N TCR-nek (1295 kg).

A TCR Eastern Europe 2. fordulójának a programja:

Péntek
13.35 – Szabadedzés

Szombat
8.30 – Időmérő
13.40 – Első futam

Vasárnap
13.05 – Második futam