2021
Csatlakoztunk a jövő bajnokságához 2021-ben. Ebben az évben mutatkozott be a Pure ETCR, az első elektromos túraautó-bajnokság, amelynek születését a M1RA testközelből, alapító résztvevőként kísérte végig. A híres olasz autóépítő csapat, a Romeo Ferraris hivatalos partnereként, közös néven indultunk két Giulia ETCR versenyautót fejlesztve és üzemeltetve.
Nemcsak az elektromos hajtás volt újdonság, hanem a bajnokság lebonyolításának teljesen újszerű formája is nagy kihívás elé állította a csapatokat. Olyannyira friss technológiával dolgoztunk, hogy csak egy-két hónappal az idény rajtja előtt, márciusban gurultak először pályára az autóink. Ez éreztette a hatását az első két fordulóban, hiszen a két rivális márka már két-három éve fejlesztette az autóját.
Ugyanakkor a harmadik fordulóra sikerült ledolgozni a kiinduláskor meglévő hátrány jelentős részét, és Koppenhágában a Romeo Ferraris-M1RA versenyzője, Philipp Eng lett a hétvége legjobbja, csapatunk pedig a hétvége legeredményesebb alakulata. Végül az öt fordulóból álló idény végére a második helyet sikerült megszerezni a gyártók bajnokságában.
A rangos nemzetközi projekt mellett 2021-ben folytattuk a tehetséges magyar autóversenyzőkre szabott tehetséggondozó programunkat a Swift Cup Europe-ban. Bucsi Attilával a második közös évünket kezdtük meg, és töretlen volt a fejlődése: a hat időmérőből négyet megnyert, a 15 futamból ötön győzelmet aratott és tízen dobogóra állt. A pályán elért eredmények alapján övé lett volna az abszolút bajnoki cím, ám mivel még nem volt 16 éves, ezt nem érhette el.
Bucsi Attila mellett elkezdtünk együtt dolgozni a 15 éves Rácz Gergővel, aki megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét az idényben. A két fiatal pilóta társaként lehetőséget adtunk a világbajnok szimulátor-versenyzőnknek, Báldi Gergőnek valódi versenyautóban a bizonyításra, és az idény nagy részében annak ellenére is harcban volt a bajnoki címért, hogy az első fordulót koronavírus-fertőzés miatt ki kellett hagynia. Végül az év végi dobogóról azért maradt le, mert a záró hétvégén sem vett részt, Brnóban ugyanis már TCR-autóban debütált csapatunk színeiben a TCR Eastern Europe-ban.
Versenyzők
ETCR
3 futam
2 dobogó
1 győzelem
ETCR
5 futam
1 dobogó
0 győzelem
ETCR
5 futam
1 dobogó
0 győzelem
ETCR
4 futam
0 dobogó
0 győzelem
ETCR
2 futam
0 dobogó
0 győzelem
ETCR
1 futam
0 dobogó
0 győzelem
Swift Cup Europe
15 futam
10 győzelem
5 dobogó
Swift Cup Europe / TCR Eastern
10 / 2 futam
4 / 0 dobogó
0 / 0 győzelem
Swift Cup Europe
14 futam
3 dobogó
2 győzelem
Swift Cup Europe
3 futam
0 dobogó
0 győzelem
Versenynaptár
1. futam: Bucsi Attila 4., Rácz Gergő 10., Csuti Zoltán 15.
2. futam: Bucsi Attila 4., Rácz Gergő 9., Csuti Zoltán 13.
3. futam: Bucsi Attila 6., Csuti Zoltán 8., Rácz Gergő 21.
1. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 5., Rácz Gergő 18.
2. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 2., Rácz Gergő 12.
1. futam: Bucsi Attila 2., Rácz Gergő 4., Báldi Gergő 6.
2. futam: Rácz Gergő 1., Bucsi Attila 2. Báldi Gergő 7.
3. futam: Báldi Gergő 3., Bucsi Attila 5.
Luca Filippi 5.
Rodrigo Baptista 6.
Oliver Webb 8.
Stefano Coletti 10.
1. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 3., Rácz Gergő 7.
2. futam: Bucsi Attila 3., Báldi Gergő 4., Rácz Gergő 16.
3. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 2., Rácz Gergő 14.
Rodrigo Baptista 3.
Oliver Webb 5.
Luca Filippi 11.
Stefano Coletti 12.
Philipp Eng 1.
Luca Filippi 2.
Oliver Webb 7.
Rodrigo Baptista 9.
1. futam: Bucsi Attila 2., Rácz Gergő 6., Báldi Gergő DNF
2. futam: Rácz Gergő 1., Báldi Gergő 9., Bucsi Attila DNF
Philipp Eng 2.
Rodrigo Baptista 4.
Luigi Ferrara 9.
Luca Filippi 12.
1. futam: Báldi Gergő 8.
2. futam: Báldi Gergő DNF
1. futam: Bucsi Attila 1., Rácz Gergő 3.
2. futam: Bucsi Attila 3., Rácz Gergő 4.
Luca Filippi 4.
Rodrigo Baptista 6.
Oliver Webb 9.
Philipp Eng 12.
autó
ERŐÁTVITELI RENDSZER
4 Elektromos motor
500 kW (670 LE) összteljesítmény
800 V-os, 62 kWh kapacitású akkumulátor
Hátsókerékhajtás
FUTÓMŰ
Kettős-keresztlengőkaros futómű, spirálrugók, gázzal töltött lengéscsillapítók, stabilizátor
Kormányzás: elektromos rásegítésű fogasléces kormánymű
FÉKEK
Kétkörös hidraulikus fékrendszer
Első fékek: 6 dugattyús féknyergek, 380mm-es léghűtéses acéltárcsák
Hátsó fékek: 4 dugattyús féknyergek, 300mm-es acéltárcsák
MÉRETEK
Hossz: 4640 mm
Szélesség: 1950 mm
Tengelytáv: 2820 mm
Minimum tömeg: 1800 kg pilótával együtt