Slider

2021

Csatlakoztunk a jövő bajnokságához 2021-ben. Ebben az évben mutatkozott be a Pure ETCR, az első elektromos túraautó-bajnokság, amelynek születését a M1RA testközelből, alapító résztvevőként kísérte végig. A híres olasz autóépítő csapat, a Romeo Ferraris hivatalos partnereként, közös néven indultunk két Giulia ETCR versenyautót fejlesztve és üzemeltetve.

Nemcsak az elektromos hajtás volt újdonság, hanem a bajnokság lebonyolításának teljesen újszerű formája is nagy kihívás elé állította a csapatokat. Olyannyira friss technológiával dolgoztunk, hogy csak egy-két hónappal az idény rajtja előtt, márciusban gurultak először pályára az autóink. Ez éreztette a hatását az első két fordulóban, hiszen a két rivális márka már két-három éve fejlesztette az autóját.

Ugyanakkor a harmadik fordulóra sikerült ledolgozni a kiinduláskor meglévő hátrány jelentős részét, és Koppenhágában a Romeo Ferraris-M1RA versenyzője, Philipp Eng lett a hétvége legjobbja, csapatunk pedig a hétvége legeredményesebb alakulata. Végül az öt fordulóból álló idény végére a második helyet sikerült megszerezni a gyártók bajnokságában.

A rangos nemzetközi projekt mellett 2021-ben folytattuk a tehetséges magyar autóversenyzőkre szabott tehetséggondozó programunkat a Swift Cup Europe-ban. Bucsi Attilával a második közös évünket kezdtük meg, és töretlen volt a fejlődése: a hat időmérőből négyet megnyert, a 15 futamból ötön győzelmet aratott és tízen dobogóra állt. A pályán elért eredmények alapján övé lett volna az abszolút bajnoki cím, ám mivel még nem volt 16 éves, ezt nem érhette el.

Bucsi Attila mellett elkezdtünk együtt dolgozni a 15 éves Rácz Gergővel, aki megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét az idényben. A két fiatal pilóta társaként lehetőséget adtunk a világbajnok szimulátor-versenyzőnknek, Báldi Gergőnek valódi versenyautóban a bizonyításra, és az idény nagy részében annak ellenére is harcban volt a bajnoki címért, hogy az első fordulót koronavírus-fertőzés miatt ki kellett hagynia. Végül az év végi dobogóról azért maradt le, mert a záró hétvégén sem vett részt, Brnóban ugyanis már TCR-autóban debütált csapatunk színeiben a TCR Eastern Europe-ban.


Versenyzők

 

Philipp Eng

ETCR
3 futam
2 dobogó
1 győzelem

Rodrigo Baptista

ETCR
5 futam
1 dobogó
0 győzelem

Luca Filippi

ETCR
5 futam
1 dobogó
0 győzelem

Oliver Webb

ETCR
4 futam
0 dobogó
0 győzelem

Stefano Coletti

ETCR
2 futam
0 dobogó
0 győzelem

Luigi Ferrara

ETCR
1 futam
0 dobogó
0 győzelem

Bucsi Attila

Swift Cup Europe
15 futam
10 győzelem
5 dobogó

Báldi Gergő

Swift Cup Europe / TCR Eastern
10 / 2 futam
4 / 0 dobogó
0 / 0 győzelem

Rácz Gergő

Swift Cup Europe
14 futam
3 dobogó
2 győzelem

Csuti Zoltán

Swift Cup Europe
3 futam
0 dobogó
0 győzelem

Versenynaptár

Swift Cup Europe
Magyarország
Hungaroring

Április 15-17.
Eredmények

1. futam: Bucsi Attila 4., Rácz Gergő 10., Csuti Zoltán 15.
2. futam: Bucsi Attila 4., Rácz Gergő 9., Csuti Zoltán 13.
3. futam: Bucsi Attila 6., Csuti Zoltán 8., Rácz Gergő 21.

Swift Cup Europe
Ausztria
Red Bull Ring

Május 21-22.
Eredmények

1. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 5., Rácz Gergő 18.
2. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 2., Rácz Gergő 12.

Swift Cup Europe
Ausztria
Salzburgring

Június 11-13.
Eredmények

1. futam: Bucsi Attila 2., Rácz Gergő 4., Báldi Gergő 6.
2. futam: Rácz Gergő 1., Bucsi Attila 2. Báldi Gergő 7.
3. futam: Báldi Gergő 3., Bucsi Attila 5.

ETCR
Olaszország
Vallelunga

Június 18-20.
Eredmények

Luca Filippi 5.
Rodrigo Baptista 6.
Oliver Webb 8.
Stefano Coletti 10.

Swift Cup Europe
Lengyelország
Tor Poznan

Július 2-4.
Eredmények

1. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 3., Rácz Gergő 7.
2. futam: Bucsi Attila 3., Báldi Gergő 4., Rácz Gergő 16.
3. futam: Bucsi Attila 1., Báldi Gergő 2., Rácz Gergő 14.

ETCR
Spanyolország
Motorland Aragón

Július 9-11.
Eredmények

Rodrigo Baptista 3.
Oliver Webb 5.
Luca Filippi 11.
Stefano Coletti 12.

ETCR
Dánia
Copenhagen Historic Grand Prix

Augusztus 6-8.
Eredmények

Philipp Eng 1.
Luca Filippi 2.
Oliver Webb 7.
Rodrigo Baptista 9.

Swift Cup Europe
Szlovákia
Slovakiaring

Augusztus 13-15.
Eredmények

1. futam: Bucsi Attila 2., Rácz Gergő 6., Báldi Gergő DNF
2. futam: Rácz Gergő 1., Báldi Gergő 9., Bucsi Attila DNF

ETCR
Magyarország
Hungaroring

Augusztus 20-22.
Eredmények

Philipp Eng 2.
Rodrigo Baptista 4.
Luigi Ferrara 9.
Luca Filippi 12.

TCR Eastern Europe
Csehország
Automotodrom Brno

Szeptember 3-5.
Eredmények

1. futam: Báldi Gergő 8.
2. futam: Báldi Gergő DNF

Swift Cup Europe
Csehország
Automotodrom Brno

Szeptember 3-5.
Eredmények

1. futam: Bucsi Attila 1., Rácz Gergő 3.
2. futam: Bucsi Attila 3., Rácz Gergő 4.

ETCR
Franciaország
Circuit Pau-Arnos

Október 15-17.
Eredmények

Luca Filippi 4.
Rodrigo Baptista 6.
Oliver Webb 9.
Philipp Eng 12.

autó

 

Alfa Romeo Giulia ETCR by Romeo Ferraris

ERŐÁTVITELI RENDSZER
4 Elektromos motor
500 kW (670 LE) összteljesítmény
800 V-os, 62 kWh kapacitású akkumulátor
Hátsókerékhajtás

FUTÓMŰ
Kettős-keresztlengőkaros futómű, spirálrugók, gázzal töltött lengéscsillapítók, stabilizátor
Kormányzás: elektromos rásegítésű fogasléces kormánymű

FÉKEK
Kétkörös hidraulikus fékrendszer
Első fékek: 6 dugattyús féknyergek, 380mm-es léghűtéses acéltárcsák
Hátsó fékek: 4 dugattyús féknyergek, 300mm-es acéltárcsák

MÉRETEK
Hossz: 4640 mm
Szélesség: 1950 mm
Tengelytáv: 2820 mm
Minimum tömeg: 1800 kg pilótával együtt